Használjunk minél több kulcsszót webes tartalmainkban

A weboldalak tartalma a legtöbb esetben különböző témakörökre, aloldalakra osztható. Egy céges, bemutatkozó jellegű weboldal esetén az egyes menüpontok tartalmára kell gondolni, egy webshop esetén pedig jellemzően egy adott termék részletes adatlapjára. Egy ilyen aloldalt külön egységként kell tekintenünk SEO szempontjából.

Írta: Bollmann Krisztián

Egy weboldalon belül különböző témakörrel találkozhatunk, a lényegesebb információknak pedig érdemes egy külön aloldalt szentelni, és a tartalmát arra kihegyezni. Induljunk ki ismét a saját példánkból: cégünk több szolgáltatást is nyújt, ügyfeleink számára ez az egyik legfontosabb információ, kár lenne egy felsorolással letudni. Ha rászánunk egy kis időt, és részletesen ismertetjük az egyes területeket, úgy nem csak az érdeklődők kaphatnak részletesebb tájékoztatást, hanem a keresőrobotok munkáját is segítjük. Például van olyan érdeklődő, aki csak egy logó megtervezéséhez keres segítséget, míg mások egy egész webáruházat szeretnének elindítani. Ha ezeknek a témaköröket egy-egy aloldalt szentelünk, akkor akarva-akaratlanul is használni fogjuk azokat a kifejezéseket és kulcsszavakat, amikre az érdeklődők keresnek. A Google Analytics statisztikájában - amivel az oldalunk látogatottságát tudjuk elemezni - utána tudunk nézni többek közt annak is, hogy milyen keresőszavakkal kerültük fel a találati lista elejére. Itt jellemzően találkozni szoktunk olyan kulcsszavakkal és kifejezésekkel is, amikre eredetileg nem is terveztük optimalizálni az oldalt. Gyakran meglepődünk mi is, hogy milyen szavak keresése közben jövünk fel találatként.

Minél részletesebben és terjedelmesebben mutatunk be egy témakört (persze csak ésszerű keretek között), annál nagyobb valószínűséggel találják meg tartalmainkat az adott témakört keresők. Tartalmunk megfogalmazásakor érdemes ügyelni arra, hogy a népszerűbb kulcsszavakat minél gyakrabban szerepeltessük írásunkban, de ez semmiképp se legyen erőltetett.

Korábban trükköztek azzal, hogy egy kifejezést akár százszor is leírtak egymás után (háttérszínnel azonos betűszínnel, vagy bármilyen egyéb rejtett módon), hogy ezzel erősítsék a weboldal tartalmát a kívánt kulcsszóra. Ez természetesen nem helyes, sőt a keresőrobotok az ilyen trükköket felismerik, és negatívan értékelik.

Egy webáruház legértékesebb felülete a termékek részletes bemutatása. Minden ilyen adatlapra szánjunk különös figyelmet, hisz a legtöbb látogató nem a webshopunk címét fogja keresni az interneten, hanem az adott termék nevét, cikkszámát, jellemzőit. Ezért sose spóroljuk le a termék részletes bemutatását. Ezzel nem csak a keresőrobotok munkáját segítjük, hanem az oldalunkra látogatóknak is kielégítő információt biztosítunk. Ha a részletes, de átlátható leírást minőségi és impozáns termékfotókkal is díszítjük, akkor az internetezők szívesebben látogatják majd áruházunkat. Inkább áruljunk kevesebb terméket az interneten, de azok tálalását dolgozzuk ki igényesen!

Tagek: SEO, Webshop

Keresés

Tagek

© 2006 - 2024 WebDeb Minden jog fenntartva
WebDeb - ahol a weblapok születnek
Készítette:
Lap tetejére